هشدار رییس دانشگاه علوم پزشکی در خصوص پایین بودن نرخ باروری در استان/ بیماری های قلبی و عروقی عامل۴۱ درصد ازمرگ و میر استان

به گزارش طوبی خبر
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در اولین جلسه شورای اداری استان درسال جدید، در سخنانی صریح و شفاف نسبت به مشکلات حوزه سلامت در استان هشدار داده و بیان کرد:
در حوزه سلامت از سطح کشور عقبتر هستیم و روزی که مسئولیت را در استان قزوین پذیرفتم گمان میکردم که این استان دارای پتانسیلها و وضعیت کارآمدتری باشد.
وی افزود: در بازدیدی که با همراهی استاندار از بیمارستان شهید رجایی داشتیم از وضعیت خدمات رسانی به مردم در این بیمارستان شرمنده شدیم
و متاسفانه قزوین در حوزه تختهای بیمارستانی نسبت به سرانه کشوری دارای کمبود و تختهای دولتی آن حدود ۱۳۰۰ تخت بیمارستانی فرسوده است
قدمت بیمارستانهای ما ۱۰۲ ساله ۷۰ و ۸۰ ساله است و تنها بیمارستان ولایت وضعیت بهتری دارد و چنانچه همه کمک نکنند مشکلات حوزه سلامت به این زودیها حل نخواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد : بیمارستان ۲۲ بهمن اسمش بیمارستان نیست و من به عنوان متولی سلامت شرمنده هستم که این شرایط حکم فرماست
وی افزود: تخت های فعال بیمارستانهای استان را نسبت به متوسط کشوری بسیار پایین دانست و افزود : در حوزه پزشکان و پرستاران نیز از متوسط کشوری پایینتر هستیم
این مقام مسئول با هشدار جدی درباره تجهیزات فرسوده پزشکی در استان گفت : بهبود این وضعیت ،یک اقدام فرا استانی و ملی میطلبد هرچند مسئولان استان اعم از استاندار و نمایندگان مجلس در این مدت پیگیریهای لازم را انجام دادند و قابل تقدیر است
طاهر احمدی در خصوص چالش جدیتر جامعه در حوزه کاهش نرخ باروری تاکید کرد: نرخ باروری در استان قزوین پایینتر از همه استانهاست وبه عنوان یک استاد دانشگاه میگویم اگر فکر اساسی نشود به زودی میزان جوانان با کهنسالان برابر میشود و مشکلات عدیدهای در پی خواهد داشت
رئیس دانشگاه علوم پزشکی افزود: نرخ باروری استان ۱/۳۳ درصد است در حالی که نرخ متوسط کشوری ۱/۶۵ است از همه صاحب نظران, علما و دلسوزان میخواهم که نسبت به ریشهیابی این معضل و رفع آن اقدام کنند چرا که این نرخ باید به ۲/۵ درصد برسد
این مقام مسئول در ادامه افزود: در حوزه بدهی تجهیزات، حدود دو همت بود که امروز به یک و نیم همت رسیده وپروژههای نیمه کاره در استان به ۷ همت نیاز دارد.
وی تاکید کرد: تکمیل پروژه الحاقی بیمارستان شهید رجایی در دستور کار و جایگزین بیمارستان ۲۲ بهمن با کمک شهرداری و نهادهای دیگر باید به اتمام برسد ومرکز دیالیز و کلاسهای درس باید تکمیل شود
وی در پایان با تاکید بر لزوم اجتماعی شدن سلامت بیان داشت : همه باید درگیر خود مراقبتی شوند ۴۱درصد مرگ و میر باعلت اصلی بیماریهای قلبی و عروقی در استان، مصرف بیرویه قند نمک و چربی ، مصرف الکل و دخانیات است و این هشدارها را باید جدی
بگیریم.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.





ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0