کد خبر : 19223
تاریخ انتشار : شنبه 27 ژوئن 2026 - 8:23

امام جمعه قزوین: تیم مذاکره کننده مراقب باشد جنگ برده را بر سر میز مذاکره نبازیم / این دشمن غدار به هیچ عهد و پیمانی وفادار نمی ماند/ما حاضریم گرسنگی بکشیم اما گندم آمریکا را نخوریم

امام جمعه قزوین: تیم مذاکره کننده مراقب باشد جنگ برده را بر سر میز مذاکره نبازیم / این دشمن غدار به هیچ عهد و پیمانی وفادار نمی ماند/ما حاضریم گرسنگی بکشیم اما گندم آمریکا را نخوریم
آیت‌الله حسین مظفری با تأکید بر اینکه «مراقب باشید جنگ برده را بر سر میز مذاکره نبازیم»، خطاب به دیپلمات‌ها گفت: «رهبر معظم انقلاب اسلامی هم اجازه داده‌اند شما پای میز مذاکره بروید و از حقوق مردم دفاع کنید، بنابراین مراقب دغل‌کاری دشمن باشید، این دشمن غدار به هیچ عهد و پیمانی وفادار نمی‌ماند.» وی همچنین تصریح کرد: «باید در برابر این جزئیات محکم بایستیم، این ملت، ملت امام حسین (ع) است، ما حاضریم گرسنگی بکشیم اما گندم آمریکا را نخوریم.

به گزارش طوبی خبر ؛ آیت الله حسین مظفری در خطبه های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می شود، ضمن آرزوی قبولی عزاداری های دهه اول محرم، اظهار کرد: مسئله ای که در عزاداری های این ایام برای مؤمنین آزاردهنده بود، وضعیت نامناسب عفاف و حجاب در برخی موارد بود، برخی افراد که به عنوان عزادار در این مجالس و محافل شرکت کرده بودند، شأن مجلس عزای سیدالشهداء را رعایت نمی کردند.

 

▪️ وی ادامه داد: عفاف و حجاب یکی از دغدغه های جدی مؤمنین است، ما حتما با تمام توان به این موضوع به صورت جدی رسیدگی خواهیم کرد، به کسانی که با برنامه تلاش می کنند بی حجابی و بی عفتی را در جامعه ترویج کنند این هشدار را می دهیم که مطمئن باشند کارهایشان مورد رصد نیروهای انتظامی و امنیتی قرار دارد و در وقت مناسب به کارهای آن ها رسیدگی خواهد شد، گمان نکنند که نظام اسلامی آن ها را به حال خودشان واگذار کرده که هر کاری خواستند انجام دهند.

 

▪️امام جمعه قزوین عنوان کرد: بانوانی که از روی غفلت شئون اسلامی را رعایت نمی کنند، باید با امر به معروف و نهی از منکر و با شیوه های مناسب از غفلت خارج شوند و شئون اسلامی را در جامعه رعایت کنند.

 

▪️نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: در آستانه رویداد تشییع پیکر پاک و مطهر قائد شهید امت قرار داریم، مردم و مسئولین باید پای کار باشند و همه دست به دست هم دهند تا این مراسم آنچنان که در شأن قائد عظیم الشأن امت است برگزار شود.

▪️وی خاطرنشان کرد: در این مراسم رویدادی مشابه ایام اربعین را در ایران خواهیم داشت، طبق پیش بینی ها جمعیتی بالغ بر 20 میلیون نفر در این مراسم در تهران شرکت خواهند کرد، در این مراسم به صورت آتش به اختیار هر کس هر کاری می تواند انجام دهد تا مراسم به درستی برگزار شود.

 

▪️آیت الله مظفری تأکید کرد: استان قزوین هم چون در مسیر عبور و مرور بسیاری از استان های دیگر است، به صورت جدی‌تر درگیر این رویداد خواهد بود، همه باید جهت پذیرایی از زائران در میدان باشیم تا بتوانیم بخشی از حق امام شهیدمان را ادا کنیم.

▪️نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری ضمن تبریک هفته قوه قضائیه تصریح کرد: مردم عزیز خواهان تسریع در روند رسیدگی به پرونده شرکت های خودرویی هستند، البته مطلعیم که مسئولین قوه قضائیه دغدغه این پرونده را دارند، اما درخواست تسریع در رسیدگی را داریم تا مردم عزیزمان سریع تر به حق و حقوق خود برسند.

 

▪️وی یادآور شد: در حدود 4 ماه گذشته به دلیل شرایط امنیتی، شاهد تعطیلی صحن علنی مجلس شورای اسلامی بودیم، در شرایط کنونی درخواست جدی از مسئولین امر داریم که صحن عمومی مجلس بازگشایی شود، مجلس شورای اسلامی یک رکن اساسی در کشور است، لذا هم در زمینه قانون گذاری و هم در جنبه نظارت، انتظار داریم با بازگشایی صحن عمومی مجلس، نمایندگان عزیز بتوانند به نحو احسن وظایف خود را انجام دهند.

 

▪️امام جمعه قزوین اظهار کرد: مهم ترین مسئله این روزها مسئله مذاکرات و تفاهم نامه ای است که بین ایران و آمریکا امضا شده است، قطعا تا اینجا پیروز میدان ایران اسلامی بوده است، اما چون ما درگیر یک جنگ شناختی هستیم، دشمن دائم تلاش می کند حس پیروزی به ملت عزیز ایران دست ندهد و با وجود پیروزی حس شکست و سرخوردگی داشته باشند.

▪️نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: بر اساس تحلیل های نظامی، آن کسی که حمله را آغاز کرده، طبعا اهدافی داشته است، اگر به اهدافش برسد پیروز شده و اگر به اهدافش نرسد شکست خورده است، بارها آمریکای جنایتکار اهدافش را اعلام کرده و عنوان کرده که به دنبال سقوط نظام اسلامی، تجزیه و به یغما بردن منابع ایران بوده است، آن ها به هیچ یک از اهداف خود نرسیدند و خسارات فراوانی دیدند، البته آن ها تلاش می کنند این خسارات را بپوشانند اما گاهی کارشناسان خودشان به این خسارت ها اعتراف می کنند.

 

▪️وی عنوان کرد: یکی از کارشناسان اقتصادی CNN گفته بود ما در جنگ با ایران حدود یک تریلیون دلار خسارت دیده ایم؛ در این جنگ ده ها فروند هواپیمای آن ها از بین رفت و به ده ها فروند هواپیمایشان آسیب وارد شد، موشک ها و پهپادهای نقطه زن ما حداقل ۲۲۸ سازه استراتژیک دشمن را منهدم کردند، ۱۶ پایگاه دشمن در ۸ کشور در منطقه فلج شد و آن ها بخش اعظم ذخایر استراتژیک‌شان را در سلاح هایی مانند موشک تاماهاک و پاتریوت مصرف کردند، اما ایران اسلامی ۹۰ درصد شهرهای موشکی زیرزمینی و ۷۰ درصد پرتابگرهای خود را حفظ کرده و از نظر نظامی آمادگی کامل برای ادامه نبرد را دارد.

▪️آیت الله مظفری بیان کرد: دست برتر ایران در تنگه هرمز نیز پس از این جنگ روشن و هویدا شد، مجموع مواردی که عرض شد، باعث شده دشمن علیرغم میل باطنی اعتراف کند به اینکه تا اینجای کار شکست خورده است.

 

▪️نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: خانم سوزان رایس، مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا می گوید آمریکا به وحشتناک ترین و فجیع ترین شکل ممکن تسلیم ایران شد، جایگاه ما در جهان تضعیف شده و ما نشان دادیم که وقتی ایالات متحده بزرگ ترین ارتش روی کره زمین و ارتش اسرائیل همه چیز را به سمت ایران پرتاب می کنند، آن ها همچنان سرپا می مانند و این ما را در سطح جهانی ضعیف می کند.

 

▪️وی تأکید کرد: سوزان رایس در ادامه می گوید حالا ما یک رهبر معظم داریم که ۳۰ سال جوان‌تر از پدرش است، او رادیکال و دارای قدرت نامحدود است، آنچه ما در این جنگ به دست آوردیم یک ایران تقویت شده از نظر جایگاه ژئوپلیتیک در منطقه است.

 

▪️امام جمعه قزوین تصریح کرد: نیویورک تایمز نیز نوشت که حقیقت تلخ این است که ایران در این جنگ پیروز شد، با گذشت نزدیک به ۴ ماه از جنگ نه برنامه هسته ای و موشکی ایران از میان رفته، نه حکومت ساقط شده، و نه تنش های منطقه ای آن ها پایان یافته است، مذاکره با ایران تسلیم ترامپ در برابر ایران است.

 

▪️نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: بر اساس نظرسنجی یکی از دانشگاه های رژیم غاصب صهیونیستی، ۹۲ درصد صهیونیست ها معتقدند ایران پیروز جنگ است و امنیت بلندمدت اسرائیل به جای تقویت، تضعیف شده است، رئیس اسبق موساد نیز می گوید اسرائیل در حمله به ایران هیچ دستاوردی نداشته است.

 

▪️وی اظهار کرد: تا اینجا بدون تردید پیروزی با ملت ایران است، بعضی ها با استناد به برخی از فرمایشات امام شهیدمان این طور برداشت کرده و سعی می کنند به دیگران هم این طور القا کنند که مذاکره مطلقا چیز خوبی نیست، در حالی که جمع‌بندی فرمایشات امام شهیدمان این است که این طور نیست که مذاکره حتی با آمریکای جنایتکار مطلقا چیز بدی باشد.

 

▪️آیت الله مظفری عنوان کرد: امام شهیدمان در یکی از سخنرانی‌هایشان فرمودند به مذاکره نباید خوش بین و حتی بدبین بود، ایشان در فرمایشات متعددشان با چند شرط نسبت به مذاکره اعلام موافقت کردند، نخست اینکه مذاکره باید از سر قدرت و نه از سر ضعف و تسلیم باشد، ایشان در تاریخ ۲۷ اسفند ۱۳۸۰ فرمودند مذاکره باید از موضع قدرت و قوت باشد.

 

▪️نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: دوم اینکه ایشان فرمودند مذاکره برای انتقال منطق ایران به دنیاست، با طراحی جدید دولت برای مذاکره در خصوص موضوع هسته ای موافقت شد تا این جو جهانی شکسته و ابتکار عمل از طرف مقابل گرفته شود و حقیقت برای افکار عمومی دنیا مشخص شود.

 

▪️وی خاطرنشان کرد: سوم اینکه امام شهیدمان در سال ۹۲ فرمودند ما قبلا هم اعلام کرده ایم که نظام جمهوری اسلامی درباره موضوعات خاص که مصلحت بداند، با این شیطان بزرگ برای دفع شر او و حل مشکل مذاکره می کند، ایشان همچنین در سال ۹۵ فرمودند گاهی دشمنان موانعی ایجاد می کنند، عاقلانه است که انسان برود با تدبیر این موانع را برطرف کند، اما نمی شود به دشمن اطمینان کرد، ایشان در سال ۹۳ نیز فرمودند مسئولین ما و هیئت مذاکره کننده و دولت همه تلاش خود را می کنند که حربه تحریم را از دست دشمن خارج کنند.

 

▪️امام جمعه قزوین تأکید کرد: امروز مذاکره یک منطق دیگر هم دارد و آن هم این است که باید دستاوردهای خودمان در میدان نظامی را بر روی میز مذاکره تثبیت کنیم، امروز اگر دیپلمات های ایرانی به نمایندگی از مردم ایران دور میز مذاکره می نشینند، ما یک ضعیف شکست خورده نیستیم، بلکه یک قدرتمند پیروز هستیم، مذاکره ما برای اعلام آشتی و ابراز دوستی با دشمن و از سر اعتماد نیست، بلکه ما از سر قوت و قدرت در این مذاکرات حاضر شده ایم و اگر امام شهیدمان و رهبر معظم انقلاب اسلامی اجازه دادند این مذاکرات انجام شود، با شرط و شروطی بوده است، نه تنها اجازه دادند، بلکه اگر شروط رعایت شود، رضایت هم دادند، چون اگر شروط رعایت شود، حقیقتا مذاکره کمک خواهد کرد که حقوق ملت ایران استیفا شود.

 

▪️نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی چند شرط برای مسئولین گذاشته اند که این امور در مذاکرات دنبال شود، پایان کامل جنگ و اینکه هر گونه عملیات نظامی در کل جبهه مقاومت تعطیل شود و دشمن از هر تعرضی خودداری کند، اعمال حاکمیت ایران در تنگه هرمز، حفظ حقوق هسته ای، آزادسازی دارایی های مسدود شده و لغو کامل همه تحریم ها از جمله خواسته ها و شروط رهبر معظم انقلاب برای مذاکره است و ایشان از مسئولین تعهد گرفته اند که در این موارد کوتاهی نکنند و پس از تعهدی که رئیس جمهور محترم و اعضای شورای عالی امنیت ملی دادند، ایشان شرط کردند که حداقل دو سوم اعضای شورا باید تفاهم نامه را امضا کنند؛ لازم به ذکر است از ۱۳ نفر عضو شورا، ۱۲ نفر تفاهم نامه را امضا کرده اند.

 

▪️وی یادآور شد: مقام معظم رهبری پس از این، پیامی را صادر فرمودند و اعلام کردند بنده علی الاصول نظر دیگری داشتم، اما با توجه به این تعهدات و این شروط پذیرفتم که مذاکره انجام شود و هم بنده و هم مردم بر مذاکرات نظارت خواهیم کرد.

 

▪️آیت الله مظفری اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام خود فرمودند بنده علی الاصول نظر دیگری داشتم، تفسیرهای مختلفی از این جمله می شود کرد، یک تفسیر این است که گاهی انسان اصل اولیه را نگاه می کند و یک نتیجه ای می گیرد، اما گاهی برخی مسائل انسان را مجبور می کند که از اصل اولیه دست بردارد و به برخی چیزها رضایت بدهد.

 

▪️نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: قطعا این تفاهم نامه رضایت حداکثری معظم له را تأمین نمی کند، اما گاهی انسان مجبور می شود با توجه به شرایط و واقعیت ها از برخی خواسته های خود کوتاه بیاید، ما از امام شهیدمان آموخته ایم که باید آرمانگرای واقع بین باشیم، امام شهیدمان این گونه بودند و مقام معظم رهبری نیز این گونه هستند، ایشان با این شرایط اجازه دادند که کار پیش برود و اگر این شروط پیش برود، نه تنها اجازه داده اند بلکه رضایت هم وجود دارد.

 

▪️وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند جلوی زیاده خواهی دشمن را بگیرید و بدانید که مذاکره به معنای تسلیم نیست؛ فرمایش ایشان دست دیپلمات های ما را بازتر می کند و پشت آن ها را محکم تر می کند تا با جدیت بیشتری بتوانند در برابر دشمنان زیاده خواه بایستند.

 

▪️امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: همه ما باید شاکر خدا باشیم که چنین رهبر شجاع، آگاه و بابصیرتی داریم که با احاطه کامل مسائل را رصد کرده و راهنمایی‌مان می کند، همه ما باید تلاش کنیم که زمینه را برای تحقق حداکثری مطالبات امام جامعه فراهم کنیم، باید رشد کنیم تا بتوانیم امام جامعه را همراهی کنیم.

 

▪️نماینده ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: همه ما باید روحیه جهاد و مقاومت را در خودمان تقویت کنیم، مطالبه گری به همراه حسن ظن به مسئولین داشته باشیم، مسئولین و دیپلمات های ما نه معصوم و عاری از خطا هستند، نه کودتاچی و ضد انقلاب هستند، ممکن است این عزیزان هم اشتباهاتی داشته باشند، اما ما باید محکم بایستیم و مطالبه گری کنیم، اما نباید مسئولین را متهم به کودتاچی کنیم.

 

▪️وی تصریح کرد: باید به مسئولین خوش بین باشیم و به آن ها اعتماد کنیم، اما مطالبه گری هم داشته باشیم، حفظ وحدت و انسجام ملی و پرهیز از ایجاد تشویش، نگرانی، تفرقه و بی اعتمادی به مسئولین را در دستور کار خود قرار دهیم، اگر مردم به مسئولین بی اعتماد شوند و نگران باشند، خیابان ها خلوت می شود، اگر این کار را کنیم، آب به آسیاب دشمن ریخته ایم.

 

▪️آیت الله مظفری یادآور شد: باید وحدت را حفظ کنیم و به مسئولان اعتماد کنیم تا آن ها تقویت شوند و بدانند که مردم در کنارشان ایستاده اند و به آن ها کمک می کنند تا کارها پیش برود، برخی از این دیپلمات ها کسانی هستند که یک عمر جان خود را کف دست گرفته اند و آماده شهادت هستند، متهم کردن چنین افرادی گناه بزرگی است، مراقب کلاممان باشیم.

 

▪️نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: به دیپلمات هایی که قرار است از منافع ملت ایران دفاع کنند، عرض می کنم که مراقب باشید جنگ برده را بر سر میز مذاکره نبازیم، مقاله ای در مجله فارن افرز نوشته بود که ایران جنگ را برده است اما ممکن است صلح را ببازد.

 

▪️وی عنوان کرد: شما دیپلمات ها نماینده این ملت عزیز و این مردم مبعوث شده هستید، رهبر معظم انقلاب اسلامی هم اجازه داده اند شما پای میز مذاکره بروید و از حقوق مردم دفاع کنید، بنابراین مراقب دغل‌کاری دشمن باشید، این دشمن غدار به هیچ عهد و پیمانی وفادار نمی ماند، این طور نباشد که امتیاز نقد بدهید و وعده نسیه بگیرید، تجربه های تلخ گذشته نباید تکرار شود.

 

▪️امام جمعه قزوین بیان کرد: درخواست دیگر ما از دیپلمات های عزیز این است که در برابر لفاظی ها و اهانت های گفتاری و رفتاری دشمن کم نیاورید و مطابق شأن این ملت عزیز مقابله به مثل کنید، در جزئیات مذاکرات عزت و شرافت این ملت بزرگوار را حفظ کنید، لذا اگر بعد از اهانت های سگ زرد آمریکایی، آقایان قالیباف و عراقچی میز مذاکرات را ترک کردند، کار بسیار خوبی کردند، اما چرا اعلام کردید که مذاکرات فنی ادامه دارد؟ چرا اثر این حرکت خوب را با این حرف کم کردید؟ اگر دشمن می گوید پول های ایران در ازای فروش ذرت و سویا و گندم به ایران داده خواهد شد، چرا برخی از مسئولین می گویند مهم نیست، آمریکا اگر با قیمت و کیفیت خوب بفروشد، ما حاضریم از آن ها خریداری کنیم؟ این حرف ها در شأن ملت ایران نیست.

 

▪️نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: باید در برابر این جزئیات محکم بایستیم، این ملت، ملت امام حسین (ع) است، ما حاضریم گرسنگی بکشیم اما گندم آمریکا را نخوریم، امیدواریم این ملت عزیز هر چه زودتر به قله های عزت و شرافت برسند.

 

 

نماز عبادی سیاسی جمعه قزوین به امامت آیت‌الله مظفری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین با حضور مردم مؤمن و عزادار اهل البیت (علیهم‌السلام) در مسجدالنبی (ص) اقامه شد.

 

منبع ؛ روابط عمومی دفتر نمایندگی ولی فقیه و امام جمعه قزوین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.