ثبت تصوير كفتار ايرانی در آبيك؛ نشانهای از پويايی زيستگاههای طبيعی شهرستان پرسنل محيط زيست آبيك

پرسنل اداره حفاظت محيط زيست شهرستان آبيك در جريان گشت و كنترل شبانه در حوزه استحفاظي اين شهرستان، موفق به فيلمبرداري از يك قلاده كفتار ايراني شدند. اين مشاهده و ثبت تصويري، نشاندهنده حضور و تداوم حيات وحش در زيستگاههاي طبيعي منطقه و بيانگر اهميت اقدامات حفاظتي و پايش مستمر در عرصههاي طبيعي شهرستان آبيك است.
مديركل حفاظت محيط زيست استان قزوين با اشاره به اين رخداد گفت: ثبت حضور گونههاي ارزشمند حيات وحش، نتيجه استمرار گشتها، كنترل ميداني و تلاشهاي حفاظتي پرسنل محيط زيست است.
سيداسدالله هاشمي افزود: چنين مشاهداتي علاوه بر ارزش علمي و حفاظتي، نشان ميدهد كه زيستگاههاي طبيعي شهرستان همچنان ظرفيت ميزباني از گونههاي بومي را دارند و اين موضوع ضرورت حفاظت دقيقتر از اين عرصهها را دوچندان ميكند. اين مسئول در ادامه با تأكيد بر اهميت كفتار ايراني اظهار كرد: اين گونه از جمله گوشتخواران ارزشمند و كمتر ديدهشده كشور است كه نقش مهمي در تعادل اكولوژيك دارد و حفاظت از آن، به معناي صيانت از كل زنجيره زيستي منطقه است.
به گفته هاشمي، حفاظت مؤثر از اين گونهها با مشاركت جوامع محلي، همكاري دستگاههاي اجرايي و همراهي مردم امكان پذير بوده و ارتقاي آگاهي عمومي در اين زمينه، از مهمترين راهكارهاي حفاظت پايدار به شمار ميرود.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0