کد خبر : 14206
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 آگوست 2025 - 7:29

️ گام مهم در توسعه زیرساخت‌های شهرستان آبیک/با حضور وزیر نیرو تصفیه‌خانه فاضلاب شهر آبیک افتتاح شد/افتتاح پروژه تأمین اضطراری آب آشامیدنی محمدیه و مهرگان

️ گام مهم در توسعه زیرساخت‌های شهرستان آبیک/با حضور وزیر نیرو تصفیه‌خانه فاضلاب شهر آبیک افتتاح شد/افتتاح پروژه تأمین اضطراری آب آشامیدنی محمدیه و مهرگان
با حضور عباس‌علی‌آبادی وزیر نیرو و محمد نوذری استاندار قزوین،چندین پروژه آب و برق در استان قزوین افتتاح شد

به گزارش طوبی خبر؛ در سفر یک روزه عباس علی آبادی به قزوین با همراهی محمدنوذری، استاندار قزوین ،فاطمه محمدبیگی نماینده مردم شریف قزوین، آبیک و البرز ، حسینی فرماندار آبیک، بیرنوندی مدیرعامل آبفا استان، اینانلو مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان، ستوده مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان و جمعی از مسئولین استانی، دومین تصفیه‌خانه به‌روز استان قزوین با ظرفیت ۱۲۵۰ مترمکعب در شبانه‌روز و با اعتبار ۹۴۵ میلیارد تومان در شهر آبیک افتتاح شد.

 

این تصفیه‌خانه پساب خروجی جمعیت ۵۶ هزار نفری این شهر را مدیریت کرده و با استفاده از چرخه لجن فعال و هوادهی گسترده، پساب را تصفیه و برای مصارف کشاورزی آماده می‌کند.

همچنین، ۱۰ هزار مترمکعب از پساب تصفیه‌شده در بخش صنعت مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 

افتتاح پروژه تأمین اضطراری آب آشامیدنی محمدیه و مهرگان با حضور وزیر نیرو

 

در ادامه پروژه تأمین اضطراری آب آشامیدنی محمدیه و مهرگان با حضور وزیر محترم نیرو و مسئولان افتتاح شد.

این پروژه آبرسانی شامل ۴۵۰۰ متر خط انتقال، ایستگاه پمپاژ و چاه جدید با ظرفیت ۳۰۰ لیتر در ثانیه و با سرمایه‌گذاری ۲۹۰ میلیارد تومان بخشی از کمبود آب شرب این شهرها را جبران می‌کند.

 

دکتر محمدبیگی در حاشیه این مراسم گفت: تامین اعتبار پروژه انتقال آب به ۱۶ شهر و ۱۹۴ روستای استان، مطالبه جدی ما از دولت است

دکتر محمدبیگی در این مراسم خطاب به وزیر نیرو با تبریک این اتفاق بزرگ به مردم و تقدیر از تلاشگران این پروژه تاکید کرد: پروژه انتقال آب سد طالقان و ۱۶ شهر و ۱۹۴ روستا از پروژه‌های مهم و کلیدی استان است که متاسفانه سالها با بی مهری روبرو شده بود. با شروع مجلس یازدهم و همت مسئولان دولت سیزدهم این پروژه جان تازه ای گرفت و فاز اول آن با رسیدن آب به آبیک به بهره‌برداری رسید. اینک با پیگیری های بسیار شاهد افتتاح فاز دوم این پروژه و رسیدن آب به شهرهای محمدیه و مهرگان هستیم. کمبود شدید آب در استان قزوین جدی است و چالش های بسیاری ایجاد کرده، انتظار و مطالبه جدی ما این است که دولت به صورت ویژه برای ادامه این پروژه به میدان بیاید تا با تأمین اعتبارات لازم شاهد رسیدن آب به دیگر روستاها و شهرهای استان باشیم.

در ادامه علی آبادی با حضور در بیت آیت الله مظفری  با امام جمعه قزوین دیدار و گفتگو کرد .

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.