کشت وصنعت شریفآباد و بوی تعفن تخلفی که نفس محمدیه را به شماره انداخته/ لزوم اصلاح ساختاری فرآیند دفع پسماند و تخلیه فوری دپوهای آلاینده /اختصاصی

چند سالی است که ساکنان محمدیه ( به خصوص ساکنین مناطق چهار، پنج و شش) با افزایش آزاردهنده حشرات، از جمله مگس و پشه، مواجهاند؛ پدیدهای که بنا بر پیگیریها و شکایات مطرحشده از سوی شهرداری محمدیه، ریشه مهم آن در دپوی غیراصولی فضولات حیوانی و تخلفات منتسب به شرکت کشتوصنعت شریفآباد است که مستقیم با بهداشت عمومی، آرامش روانی شهروندان، کیفیت زیست شهری و مسوولیتپذیری واحدهای تولیدی در برابر محیط پیرامون خود ارتباط دارد.
🔸نکته قابل تأمل آنجاست که شهرداری محمدیه، بنا بر وظیفه قانونی خود در صیانت از حقوق شهروندان، بارها از این شرکت شکایت کرده و موضوع را از مسیر مراجع ذیصلاح پیگیری کرده است. صدور محکومیت، پرداخت جریمه و حتی حکم به جمعآوری فضولات دپو شده، نشان میدهد که ماجرا از مرحله تذکر و توصیه عبور کرده و به سطح الزام قانونی رسیده است. با این حال، استمرار وضعیت موجود این پرسش جدی را پیش روی افکار عمومی قرار میدهد؛ وقتی حکم صادر شده چرا اجرای کامل قانون هنوز روی زمین مانده است؟
🔸بیاعتنایی به احکام و ادامه دپوی فضولات وقتی که ثابت و مستند است نه فقط تخلف از ضوابط بهداشتی و زیستمحیطی، بلکه نوعی بیاعتنایی آشکار به حق شهروندان برای برخورداری از محیط سالم است. هیچ واحد تولیدی، حتی با هر میزان سابقه، ظرفیت اقتصادی یا اشتغالزایی، نمیتواند هزینه فعالیت خود را به شکل آلودگی، بوی نامطبوع، تکثیر حشرات و تهدید بهداشت عمومی بر دوش مردم یک شهر بگذارد.
🔸در این میان، دستور صریح و پیگیریهای قاطع شهردار محمدیه برای خاتمه بخشیدن به این بحران زیستمحیطی، نشاندهنده تغییر فاز مدیریت شهری از مدارای اداری به مطالبهگری سختگیرانه حقوقی است. تداوم این وضعیت و استنکاف شرکت مذکور از اجرای احکام قضایی، نوعی ایستادگی در برابر حاکمیت قانون و تهدید امنیت سلامت عامه محسوب میشود که مصداق بارز تضییع حقوق شهروندی است.
🔸مدیریت شهری محمدیه با تکیه بر ابزارهای قانونی و نظارتی، دیگر صدور جریمههای ریالی را پایان کار نمیداند؛ بلکه خواستار اصلاح ساختاری فرآیند دفع پسماند و تخلیه فوری دپوهای آلاینده است. اکنون زمان آن فرا رسیده که دستگاههای نظارتی و حاکمیتی با حمایت از مواضع مدیریت شهری و شهروندان، پاسخی صریح به این پرسش بدهند که آیا منافع یک واحد تولیدی متخلف بر سلامت و آسایش هزاران شهروند ارجحیت دارد؟ بازگرداندن آرامش به فضای کالبدی شهر، خط قرمزی است که هیچ مصلحت اقتصادی یا جریمه مالی نمیتواند توجیهگر عبور از آن باشد .
روابط عمومی شهرداری محمدیه
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.



ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0