شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی منطقه قزوین همراه صنعت، در روزهای ناترازی انرژی/نقش اثر بخش رسانه ها در مصرف بهینه سوخت

به گزارش طوبی خبر ؛
سید کیومرث کمالیار مدیر شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی منطقه قزوین در گفتگوی اختصاصی با طوبی خبر،با اشاره به موقعیت استان
بیان کرد: استان قزوین دارای چهار ناحیه عملیاتی است و با توجه به شرایط خاص در حوزه استراتژیک در بسیاری از عرصه های اقتصادی، متناسب با حوزه فرآوردههای نفتی نگاهها و توجهات از مرکز به این استان معطوف است
وی با اشاره به اینکه ۱۰ درصد از اقتصاد کشور را استان قزوین در بر گرفته گفت: یکی از نکات مهم، تولید برق در نیروگاه شهید رجایی است که تامین فراوردههای نفتی این حوزه بر عهده ماست
به دلیل شرایط خاص کنونی موضوع نیروگاه توسط همکاران ما در مرکز به شدت رصد میشود تا فرآورده مورد نیازبه موقع به نیروگاه تحویل شود.
کمالیار خاطر نشان کرد: تأمین فرآوردههای مورد نیاز صنایع کشاورزی و راهداری با توجه به موقعیت استان و قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی به اروپا، وتامین سوخت حمل و نقل اهمیت ویژه ای دارد و در این شرایط که شاخصهای توسعه پیشرفت استان به شدت در حال گسترش است، تامین سوخت ماشین آلات راهداری در اجرای پروژهها
و همچین در حوزه های دیگر ،حضور شرکت فرآوردههای نفتی را به عنوان یک بدنه اصلی این فرایند ،از اهمیت زیادی برخوردار کرده است
مدیر شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی منطقه قزوین در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به نقش این شرکت در تامین نفت سفید مصرفی خانوارها تاکید کرد : سوخت مصرفی بخش زیادی از خانوارها در مناطق صعب العبور روستایی و نبود امکان گازرسانی توسط این شرکت تامین میشود ؛ و تامین ۱۰۰ درصدی فرآوردههای مورد نیاز از انبار نفت استان در حال تامین است و در مواقع خاص علاوه بر استان بر اساس برنامه ابلاغی مرکز ،سوخت مورد نیاز استان های زنجان، آذربایجان غربی و بخشی از آذربایجان شرقی نیز تامین ،و به صورت روزانه برای آنها ارسال میشود
وی با توجه به ناترازی انرژی در سطح کشور ابراز امیدواری کرد که سال بعد از این موضوع عبور کنیم و در این خصوص اظهار کرد: امسال به دلایلی درگیری کمبود انرژی شدیم که باعث شد در شرایطی از شرح وظیفهها فراتر عمل کنیم .
کمالیار با ارائه آماری از رشد مصرف فرآورده های نفتی در استان تصریح کرد : بر اساس آمار یک میلیارد و ۲۳۰ هزار میلیون لیتر فرآورده نفت کوره در ۹ ماهه سال گذشته تحویل نیروگاه شهید رجایی شد که نزدیک به ۱۲۲ درصد افزایش نسبت به سال گذشته داشته است
وی یادآور شد: در سال های اخیر در پیک مصرف به دلیل ناترازی انرژی، برق بعضی از صنایع قطع شدند که این جبران ناترازی از سوی ما انجام شد و درحال حاضر در حوزه تامین سوخت کورهها و صنایع از نفت گاز برای ژنراتورها ۱۹ و نیم میلیون لیتر از این فرآورده به صنایع داده شده تا در چرخه تولید باقی بماند
که طبق آمار شاهد رشد ۴۵۷ درصدی مصرف نفت گاز تحویلی به ژنراتور صنایع هستیم چرا که نگاه مدیران ارشد استان به تامین انرژی صنایع و برقراری فعالیت آنهاست .
کمالیار در خصوص تعداد جایگاههای سوخت و تامین سوخت حوزه راهداری و حمل و نقل گفت: ۹۸ جایگاه سوخت مایع در استان موجود و فعال است و ۵۸ جایگاه CNG هم در حال فعالیت است و با همکاری شرکت گاز هیچ یک از این جایگاهها قطع نشده و ۱۱ باب جایگاه بنزین هم در دست ساخت در استان وجود دارد .
کمالیار در ادامه بیان کرد : ۱۱ هزار خانوار تحت پوشش دریافت نفت سفید سهمیهای در استان قرار دارند
که برای گرمایش و پخت و پز از این فرآورده استفاده میکنند .
نظارت و پایش مستمر در حوزه توزیع
مدیر شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی منطقه قزوین در بخش دیگری از این مصاحبه در پاسخ به سوالی در حوزه نظارت بر جلوگیری از قاچاق سوخت اظهار کرد:
نظارت ، پایش و کنترلها شدت بیشتری یافته از آن جمله نظارت بر جایگاهها و نظارت بر صنایع در ماههای اخیر و با توجه به شرایط فعلی ، به صورت مستمر انجام میشود
وی تاکید کرد: هرکجا که توزیع خارج از ضوابط بوده با همکاری سایر ارگانها تخلفات شناسایی و کمیته رسیدگی به تخلفات منطقه ای تشکیل و نهایتاً به تعزیرات حکومتی معرفی شدهاند
کمالیار در خصوص بحث نظارتها گفت: سازمانهای نظارتی آمار و ارقام پروندههای مختلف را دارند تعامل خوب ما با تعزیرات حکومتی وشدت نظارتها باعث بازدارندگی شده و هدف از این، اصل پیشگیری و تحویل فرآورده ها به مصرف کننده واقعی است
این مقام مسئول در خصوص فیلترهای چند لایه سامانه ای جهت جلوگیری از تخلفات افزود: فرایند توزیع توسط سامانه صدف انجام میشود و این سامانه با ۴۲ سازمان به صورت متناسب در ارتباط است و اولین درخواست برای سازمان متولی ارسال میشود خود سازمان بر فرایند درخواست ها نظارت و پایش دارد اگر مورد تایید باشد بر اساس پروتکلهایی که خود سامانه صدف تعریف شده سوخت محاسبه میشود که از این طریق نزدیک به ۱۰۰ درصد سوختی که در سامانه تایید میشود هیچ شخص اختیاری به ورود به آن ندارد تمام پروتکالها و فرایندها در خود سامانه صدف تعبیه شده و به کارتابل ما وارد میشود و این فرایند شامل یک فیلتر چند واحدی است تا فرایند خروج فرآورده از لاین اصلی به حداقل برسد ،در موازات این فرایند، اعزام افراد و گشتهای مشترک با نماینده فرماندار در مراحل بعدی انجام میشود .
کمالیار در خصوص نقش رسانهها در فرهنگ سازی مصرف بهینه سوخت گفت: وظیفه رسانهها علاوه بر تبیین اقدامات دولت و انعکاس چالشهای مردم به مسئولین فرهنگ سازی در مسیر مصرف بهینه این نعمت های الهی و سوخت های تجدید ناپذیر است
وی خاطرنشان کرد: در این زمینه نقشه رسانهها را کلیدی و آنها را چشم بینای مردم در رصد ادارات و شرکتهای دولتی میدانیم و معتقدیم مدیران توانمند به رسانهها نیاز دارند و تعامل و همکاری همه جانبه با رسانهها در موفقیت مدیران از شاخصهاست
کمالیار یکی از دلایل کاهش مصرف سوخت و آلایندگی هوا را خارج کردن خودروهای فرسوده از رده دانست و تصریح کرد : خارج کردن خودروهای فرسوده و آلاینده از چرخه حمل و نقل میتواند یکی از شاخصهای اصلی در کاهش مصرف سوخت وکاستن از آلایندهها باشد در این خصوص سازمان بهینه سازی مصرف انرژی و سازمان ملی استاندارد
تعاملات خوبی با وزارت نفت دارند و معتقدند دولت با نقش خود در روند اعطای تسهیلات در این فرایند نقش بارزی دارد .
گفتنی است؛ سید کیومرث کمالیار فارغ التحصیل دانشگاه صنعت نفت است که از سال ۱۳۹۰
در حوزه خدمت رسانی در استانهای آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان مشغول به فعالیت بوده و در استان سیستان و بلوچستان به عنوان مدیر منطقهای جنوب این استان فعالیت داشته و از ۲۷ آذر ماه به عنوان مدیر شرکت ملی پخش فراوردههای منطقه قزوین منصوب شده است.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0