کد خبر : 19111
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 18 ژوئن 2026 - 12:47

با هدف مدیریت پسماند در ایام محرم؛ شهردار محمدیه به پویش “محرم سبز” پیوست

با هدف مدیریت پسماند در ایام محرم؛ شهردار محمدیه به پویش “محرم سبز” پیوست
محمد پیری، شهردار محمدیه، با پیوستن به پویش ملی "محرم سبز" بر ضرورت توجه به حفظ محیط‌زیست در ایام محرم و راهپیمایی عظیم اربعین حسینی تأکید کرد.

به گزارش طوبی خبر؛ پویش “محرم سبز” از سوی سازمان حفاظت محیط‌زیست با شعار “زائر اربعین، سفیر محیط‌زیست” با هدف کاهش تولید زباله، مدیریت صحیح پسماند و ترویج فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست در روزهای محرم و مسیرهای منتهی به عتبات عالیات راه‌اندازی شده است.

 

🔸شهردار محمدیه با اشاره به اهمیت این پویش گفت: یکی از مهم‌ترین چالش‌های زیست‌محیطی در تجمعات گسترده مذهبی، مصرف بالای ظروف یک‌بارمصرف و تولید حجم قابل توجهی از پسماند، به‌ویژه زباله‌های پلاستیکی است که در صورت مدیریت نشدن می‌تواند آثار نامطلوبی بر محیط‌زیست برجای بگذارد.

 

🔸وی افزود: از مهم‌ترین توصیه‌ها به زائران، استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای به جای کیسه‌های پلاستیکی، تفکیک و کم‌حجم‌سازی زباله‌ها و همکاری با پاکبانان و نیروهای خدمات شهری در ایام محرم و در مسیر راهپیمایی اربعین است.

 

🔸پیری همچنین با اشاره به اقدامات شهرداری محمدیه در این حوزه اظهار داشت: شهرداری محمدیه از پیشگامان تولید و استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای به شمار می‌رود و تلاش دارد با توسعه این رویکرد، سهمی در کاهش مصرف پلاستیک و حفظ محیط‌زیست داشته باشد.

🔸شهردار محمدیه در ادامه به تغییر نگرش موکب‌داران در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: امروز نسبت به گذشته شاهد افزایش دغدغه و حساسیت نسبت به مسایل محیط‌زیستی هستیم و بسیاری از موکب‌ها به سمت استفاده از ظروف دائمی و چندبارمصرف حرکت کرده‌اند که اقدامی ارزشمند در راستای کاهش تولید پسماند است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.